CRISTOS A ÎNVIAT !
UREZ TUTUROR CITITORILOR ACESTUI BLOG ŞI TUTUROR BLOGERILOR DIN BLOGOSFERĂ
SĂRBĂTORI PASCALE FERICITE !
Multe despre cartuşele imprimantelor dumneavoastră despre credeaţi că ştiţi totul sau, aproape, totul. Originale, compatibile sau reîncărcate, cartuşele ascund multe secrete. Haideţi să le aflăm împreună !
CRISTOS A ÎNVIAT !
UREZ TUTUROR CITITORILOR ACESTUI BLOG ŞI TUTUROR BLOGERILOR DIN BLOGOSFERĂ
SĂRBĂTORI PASCALE FERICITE !
Săptămîna aceasta m-am chinuit împreună cu un coleg cu care colaborez să vedem ce bubă are o multifuncţională ca cea din titlu. Pe displayul ei apărea cu obstinaţie codul de eroare 5010. S-a demontat imprimanta, s-a revizuit, dar nu i s-a găsit defectul şi codul de eroare persista. Pe Internet se spunea undeva că să o scoţi din priză şi să o laşi căteva minute să-şi "revină". Nu a avut nici un rezultat manevra. Am văzut că şi alţi utilizatori s-au confruntat cu acelaşi cod şi la alte tipuri de multifuncţionale din această clasă ( MP 210, 470, 500 etc.). Unii ziceau că este de la scaner, dar este o aiureală. Nici în manualul de service al imprimantei nu se aminteşte despre acest cod. Singura remarcă mai de bun-simţ găsită a fost că trebuie dusă la reprezentanţă Canon. Deci dacă se confruntă cineva cu codul 5010 îl sfătuiesc să nu-şi mai piardă timpul şi să se ducă cu ea la o reprezentanţă Canon. Dacă îl rezovă îl rog să-mi comunice şi mie cum a reuşit. Fac cinste !
Este un lucru foarte important de care trebuie să se ţină cont în exploatarea şi depozitarea cartuşelor imprimantelor. Cartuşele cu toner. Dacă au fost scoase din cutia originală sau au fost reîncărcate şi nu sînt introduse imediat în imprimantă, cartuşele se pot păstra fară probleme dacă se ţin într-o folie neagră, de preferat folia în care au fost livrate, ferite de razele directe de soare, surse apropiate de căldură, umezeală. Cel mai sensibil este cilindrul film sau cilindrul optic care expus luminii sau căldurii se deteliorează şi nu mai printează sau printează foarte şters. Tonerul nu suferă mari schimbări fizico-chimice pastrat o perioadă mai lungă. Se poate aglomera în agregate mai mari însă la o "tocare" sau fărmiţare îşi recapătă propietăţile iniţiale. Cartuşele cu cerneală. Un cartuş cu cerneală dacă a fost introdus în imprimantă a pentru el a început count-down (numărătoare inversă). Cartuşul trebuie folosit! Dacă se printează cu el este firesc să se consume, iar dacă îl ţinem în imprimantă cerneală se usucă în duze deoarece cît de bună sau nouă este imprimanta, imperfecţiunile sistemului de etanşare care protejază cartuşul cît acesta este în stand-by, nu este perfect. Mulţi clienţi vin la mine şi îmi spun că :"Uite domn'le am luat un cartuş nou, eu l-am pus în imprimantă, nici nu am scris cu el şi acum nu mai printează. De ce ?" Dacă dorim să mai păstrăm cartuşul o perioadă mai îndelungată acesta trebuie scos din imprimantă şi acoperit capul de printare cu scoth obişnuit, dar scotchul să nu acopere şi contacţii electrici ai cartuşelor. Nu recomand să se acopere duzele cu scotchul care sînt acoperite duzele la livrare deoarece acesta este de unică folosinţă, nu asigură o protecţie bună şi s-ar putea să avem surprize. Indicaţia de mai sus se referă la imprimantele care folosesc cartuşe cu capul de printare încorporat şi numai pentru CARTUŞUL BLACK. Cartuşului color dacă îi acoperim duzele cu scotch i se vor amesteca culorile, din cauza incărcarii electostatice cu care sînt încărcate tehnologic cernelurile. Cartuşele color se vor păstra într-o punga de plastic închisă etanş, dar nu pentru o perioadă prea îndelungată. Imprimantele care au capul de printare imclus în imprimantă şi nu se înlocuiesc decît rezervele sau se reîncarcă, problema este mai dificilă deoarece capul de printaere nu prea avem cum să-l protejăm şi singura modalitate de a-l proteja este ca măcar o dată la o săptămînă să-i dăm o printare. Cam asta este situaţia. Eu am avut ocazia să folosesc cartuşe noi, sigilate, dar cu termenul de garanţie expirat de doi ani. Unele cartuşe au printat ca şi cînd ar fi fost ieşite atunci de pe linia de fabricaţie, iar în alte cartuşe expirante, poate după cîteva luni după ce au ieşit din garanţie prezentau o cerneală vîscoasă şi nu au mai printat. Deci în funcţie de noroc, de la caz la caz şi de la marcă la marcă sau tip de cartuş, putem folosi, dacă avem ocazia , și noroc, şi cartuşe expirate.
Imprimantele sînt nişte echipamente complexe. Conţin circuite electrice, dar, mai ales multe mecanisme şi dispozitive mecanice. Dacă partea electronica nu prea creează probleme în general, partea mecanică, fără de care nu putem scăpa, creeză mari probleme. Oricine poate vedea cea mai mare parte a mecanismelor care compun o imprimanta ori de cîte ori înlocuieşte un cartuş. Dar nimeni, subliniez, nimeni nu se gîndeşte şi la "sănătatea" imprimantelor. 99% din clienţii mei nu au un program de mentenaţă. Se merge pe principiul strămoşesc APĂ, PAIE ŞI BĂTAIE. Adică pune-i hîrtie, toner sau cerneală, bagă-o în priză şi trage pe ea pînă moare. Utilizatorii ignoră faptul că o imprimantă are o serie de mecanisme fine care necesită şi o lubrifiere periodică. Datorită mediului de lucru în imprimante se strînge cu timpul şpan de hîrtie, praf din mediul înconjurător, reziduri de cerneală sau toner şi, la imprimantele cu cerneală care au o exploatare mai intensă, mecanismele şi tot interiorul imprimantei se acoperă cu un strat fin de cerneala provenit din pulverizarea ei în timpul operaţiei de printare. Şi cu clienţii mei întîmpin dificultăţi în a-i convinge să asigure o ritmicitate în efectuarea, măcar o dată pe an, a unei curăţiri care costă în jur de 50 de lei. Cînd vin la mine cu o imprimantă plină de cerneală sau toner, din cauza caruia s-a produs vre-un scutcircuit pe placa de bază sau la un alt circuit se arată contrariaţi de diagnosticul pus şi aud mereu eternul argument că imprimanta este nouă, nu prea afolosit-o etc. Calculatoarele care au puţine piese în mişcare, dar şi valori de patrimoniu mai mari, cei drept, se asigură un service constînd prin aspirări şi curăţări de praf, pe cînd imprimantele sînt vitregite de astfel de tratamente.
Deci recomand utilizatorilor de imprimante să încerce să asigure o curăţire de calitate cel puţin o dată pe an sau, mai des dacă imprimantele au regim de exploatare mai intes, la şase luni. Costul unei operaţii de mentenanţă este relativ scăzut în comparaţie cu preţul unui cartuş nou sau al unei reîncărcări. O curăţire periodică măreşte durata de viaţă a echipamentului şi-i menţine constante performanţele. Sper că am reuşit macar să vă pun pe gînduri, dacă nu v-am convins pe deplin, încă.