Un alt e-mail de la un cititor scrie :
"...Am un multifunctional HP F2180 si am primit cand am cumparat-o doua cartuse negru si color. Dupa utilizare lor completa le-am incarcat acasa, am cumparat tus. numai ca la color nu mai imi printeaza(deloc sau numai cu rosu), inainte am avut un CANNON care avea un reset in soft dupa ce reincarcam cartusu. HP vad ca nu are aceasta optiune si banuiesc ca din cauza asta nu mai imi printeaza color, imi vede cartusele goale! Daca m-ati putea ajuta cu o sugestie sau chiar solutie v-as ramane recunoascator!>Va multumesc!"
Pentru multifuncţionala HP F 2180 All in One, detaliile le aveţi aici, iar despre cartuşele folosite detaliile aici.
RĂSPUNS :
Cartuşele de cernela de la HP după reîncărcare nu mai sînt "văzute pline" de imprimanta, adică softul care indică nivelul de cerneală din cartuş îl vede gol, însă cartuşul printează normal. Acesta este singurul inconvenient la cartuşele reîncărcate de la HP. Nu există un soft de resetare, ca la CANON de exemplu.
În cazul caruşului color, dacă el nu printează decît roşu, înseamnă ca celelante două culori sînt înfundate, fie arse. Se face următoarea operaţie : se pune cartuşul color cu duzele pe o hîrtie igienică sau şerveţel. Dacă apar pe hîrtie cele trei dunguliţe colorate, paralele ( magenta, yelow şi cyan, nu neapărat în această ordine) aliniate şi distincte una lîngă alta şi în imprimantă cartuşul nu scrie o culoare sau două sau nici o culoare înseamnă că cartuşul respectiv este ars şi nu se mai poate folosi. Dacă nu lasă pe hîrtia igienică decît amprenta de la o culoare sau două, înseamnă că culoarea care lipseşte are duzele înfundate. Pentru desfundarea lor se încercă să se ţine cartuşul cu duze în apă caldă sau în soluţie de desfundat duzele, soluţie care, de regulă, se găsesc la centrele specializate, serioase, care vînd şi cernela de refill. Exclus să se folosească pentru desfundarea duzelor alcoolul de orice fel.
La fel se procedează şi pentru cartuşul black dacă vrem să vedem dacă este ars sau înfundat.
În speranţa că sfaturile mele v-au fost de ajutor vă mulţumesc pentru atenţia acordată şi vă mai aştept pe blogul meu.
Achiziţionez cartuşe goale de imprimante şi copiatoare care nu au mai fost reîncărcate.
.
joi, noiembrie 13, 2008
HP F 2180 All In One - Probleme cu cartuşele
marți, noiembrie 11, 2008
Probleme cu cartusele cu cerneală
Am primit zilele trecute un email de la un utilizator de imprimantă. Deoarece poate şi alţi utilizatori de astfel de echipamente se pot întînli cu probleme similare redau mai jos e-mailul respectiv :
"Buna seara,ma numesc (.....) si am o nedumerire si in acelasi timp o problema, am cumparat o imprimanta HP D1360 Deskjet cu cele 2 cartuse negru 21 (5ml) si color 22 (5ml) le-am consumat cu brio, am cumparat din nou 2 cartuse dar de aceasta data compatibile de capacitate mai mare de 14 mlrespectiv 12 ml. Toate bune si frumoase pina aici am inceput sa le folosesc pina cind am primit o impri-manta multifunctionala tot HP Deskjet F 370 care foloseste aceleasi cartuse., am luat cartusele de la prima imprimanta si le-am pus pe multifunctionala si a mers. Vazind ca merge le-am luat inapoi si le-am pus din nou pe prima imprimanta si de atunci nu mai recunoaste nici un cartus, imi spune ca am probleme cu negrul dupa aceea cu color, cartusele fiind 3/4 pline si nu sunt infundate fiindca sunt cumparate anul acesta in februarie. Va rog spuneti-mi ce sa fac, cum sa ma mai folosesc de ele , ce artificii sa fac? Si asa sunt scumpe pina iei 2 cartuse negru si color mai bine cumperi o imprimanta cu totul. Astept raspuns si va multumesc anticipat."
RĂSPUNS :
Schimbarea cartuşelor de la o imprimantă la alta nu aduce nefuncţionarea lor. Probabil că la manipulare nu s-au fixat bine în portcartuş (car). Sfatul meu este că să se mai încerce de două sau trei ori să se scotă şi să se intoroducă din nou în imprimantă, eventual să se cureţe contactele electrice de pe cartuşe. Un cartuş înfundat nu are nici o legătură cu nerecunoaşterea cartuşului de către imprimantă. Un cartuş înfundat nu scrie. Un cartuş ars nu este recunoscut de imprimantă şi ( în funcţie de tipul de imprimantă) se aprinde becul de avarie sau se primeşte un mesaj că imprimanta nu are cartuş (nu-l vede).
Dacă după aceste încercări cartuşele nu sînt "văzute" şi nu scriu ( se întîmplă ca la cartuşele reîncărcate imprimanta să nu-l vadă, dar cartuşul să printeză normal) înseamnă că s-au ars, adică s-au ars circuitele electrice ale cartuşelor şi acestea se pot arunca.
Obs. Un cartuş cu cerneală se poate înfunda (usca) chiar şi în imprimantă de la o zi la alta dacă imprimanta este mai uzată sau nu etanşează bine cartuşele cînd aceastea sînt în poziţia de stand bay sau oprită.
În speranţa că sfaturile mele v-au ajutat, vă aştept cu veşti despre cum aţi rezolvat problemele dumneavoastră şi vă mulţumesc pentru atenţia acordată.
Numai bine.
Achiziţionez cartuşe goale de imprimante şi copiatoare care nu au mai fost reîncărcate.
vineri, octombrie 03, 2008
Recomandări pentru cititori
Dacă doriţi informaţii despre problemele pe care le întîmpinaţi în exploatarea imprimantelor şi ale cartuşelor cu care sînt echipate acestea vă rog să detailaţi. Specificaţi în primul rînd ce tip de cartuş folosiţi, modelul, variantă etc (ex. cartuş Hp tip C 6656 AE sau C 6587 A sau C6587 D) şi tipul de imprimantă folosită. Acelaşi cartuş poate fi folosit la modele de imprimante diferite, chiar şi la mărci diferite, la fel cum şi o imprimantă poate folosi mai multe tipuri de cartuşe. Este foarte important acest lucru pentru că fiecare cartuş are o comportare în exploatare diferită şi de aici apar şi particularităţile defectelor. Acelaşi defect poate fi generat de mai multe cauze sau aceiaşi cauză poate avea mai multe efecte. Gîndiţi-vă că şi atunci cîn te duci la un doctor pentru o consultaţie doctorul îţi cere cît mai multe detalii despre simpotomele pe care le acuzi, te consultă, ba cîteodată, te mai pune să mai faci şi analize îninte să-ţi pună un diagnostic care să fie cît mai aproape de adevăr.
Numai bine.
Achiziţionez cartuşe goale de imprimante şi copiatoare, cartuşe care nu au mai fost reîncărcate.
miercuri, august 06, 2008
Imprimantă HP DeskJet 1280c
marți, iulie 29, 2008
Un cartuş expirat
Ieri am desfăcut un cartuş HP, cod C6615 A pentru imprimant mea. Am un HP 920 c. Cartuşul era expirat din oct. 2006 şi era fabricat în Irlanda. A printat fără probleme, de parcă fusese încărcat cu cîteva zile îninte. Deci cum am scris într-un post anterior merită să încercaţi şi cu cartuşe expirate dacă aveţi ocazia. Numai bine.
sâmbătă, iulie 26, 2008
Imprimantele HP 1010..1022
Am auzit de la distribuitori că imprimantele HP din gamă 1010, 1015, 1018, 1020, 1022 au fost scoase din fabricaţie. Păcat. Erau nişte imprimante fiabile, iar cartuşul cu toner cod Q2612 A erau robuste, fiabile, nu aveau chip şi ţineau două-trei reîncărcări fără să necesite înlocuirea cilindrului film şi a lamelei de ştergere. Deci dacă aveţi în plan cumpărarea unei imprimante cu cote de gabarit reduse, fiabilă şi relativ ieftină grăbiţi-vă să o achiziţionaţi de pprin magazinele sau supermarketurile care le mai au pe stoc.
Locul lor a fost luat de imprimantele din gama HP LaserJet P 1005, care are un cartuş cu chip. Noroc că, încă, HP-ul pune la cartuşe chip-uri prietenoase care nu trebuieşte să le înlocuieşti ca imprimanta să printeze.
Caracteristicile tehnice ale imprimantei HP P1005 la găsiţi aici.
Numai bine.
Achiziţionez cartuşe goale pentru imprimante.
duminică, iunie 15, 2008
Imprimanta HP PSC 1610 All-in-One
"Pornire: Porneşte sau opreşte imprimanta HP All-in-One. Chiar şi atunci când
imprimanta HP All-in-One este oprită, puterea reziduală consumată este diferită
de zero. Pentru a deconecta complet sursa de alimentare de la imprimanta
HP All-in-One, opriţi echipamentul, apoi scoateţi din priză cablul de alimentare."
luni, iunie 02, 2008
Cartuşele cu cerneală sau toner expirate
Deoarece am văzut pe un forum că întreba un forumist dacă mai poate folosi un cartuş cu cerneală color, HP 344- codul cartuşului, nou, expirat de cîteva luni.
Am avut prilejul să intru şi în posesia unor cartuşe noi, în cutie, dar expirate de mai multe luni sau chiar şi de doi ani. Unele firme dintre clienţii mei şi-au upgradat echipamentele periferice şi au rămas pe stoc cu cartuşe noi pe care nu mai aveau echipamentele pe care să le mai folosească. Am avut prilejul să achiziţionez cartuşe cu cerneală sau cu toner de HP şi Canon. Eu le-am folost şi au printat bine. O singură dată, am luat două cartuşe de black, codul lor HP 51626, care funcţionau pe imprimante Hp 5xx. Erau expiate de doi ani. Unul dintre cartuşe a scris perfect, celălant avea o cerneală vîscoasă şi nu l-am putut folosi. L-am aruncat.
Sfatul meu este că dacă aveţi sau intraţi în posesia unui cartuş expirat cu cerneală sau toner, merită să-l încercaţi. Nu aveţi ce pierde sau strica. Poate să fie bun. Dar să fie păstrat în ambalajul original. Garanţia este dată de fabricant pentru a asigura clientul că într-o anumită perioadă de timp produsul respectiv funcţionează sau, generic, îşi îndeplineşte funcţiunile pentru care a fost achiziţionat.
marți, aprilie 29, 2008
Imprimanta HP InkJet 1280
Acum după ce s-au mai terminat Sărbătorile Pascale şi dacă v-au mai rămas bani, greu de crezut, vă recomd o imprimantă : HP inkJet 1280. Este o imprimantă foarte bună, robustă. Foloseşte cartuşe mari : C 6578 A (30 ml)sau D (19 ml) colorul şi C 51645 (42 ml) black-ul. Pe unele cartuşe black de acest tip am reuşit şi 30 de reîncărcari pe acelaşi cartuş. Imprimanta costă peste 1000 de lei, depinde de magazinul de unde o achiziţionaţi. De ce vă recomand această imprimantă ? Deoarece acum fabricaţia lor a încetat şi nu le mai puteţi găsiţi decît la distribuitorii care le mai au pe stoc. În concluzie dacă sînteţi în căutarea unei imprimante profesionale v-o recomand cu multă căldură.
duminică, aprilie 27, 2008
CRISTOS A ÎNVIAT !
CRISTOS A ÎNVIAT !
UREZ TUTUROR CITITORILOR ACESTUI BLOG ŞI TUTUROR BLOGERILOR DIN BLOGOSFERĂ
SĂRBĂTORI PASCALE FERICITE !
sâmbătă, aprilie 26, 2008
Canon Pixma MP 460
Săptămîna aceasta m-am chinuit împreună cu un coleg cu care colaborez să vedem ce bubă are o multifuncţională ca cea din titlu. Pe displayul ei apărea cu obstinaţie codul de eroare 5010. S-a demontat imprimanta, s-a revizuit, dar nu i s-a găsit defectul şi codul de eroare persista. Pe Internet se spunea undeva că să o scoţi din priză şi să o laşi căteva minute să-şi "revină". Nu a avut nici un rezultat manevra. Am văzut că şi alţi utilizatori s-au confruntat cu acelaşi cod şi la alte tipuri de multifuncţionale din această clasă ( MP 210, 470, 500 etc.). Unii ziceau că este de la scaner, dar este o aiureală. Nici în manualul de service al imprimantei nu se aminteşte despre acest cod. Singura remarcă mai de bun-simţ găsită a fost că trebuie dusă la reprezentanţă Canon. Deci dacă se confruntă cineva cu codul 5010 îl sfătuiesc să nu-şi mai piardă timpul şi să se ducă cu ea la o reprezentanţă Canon. Dacă îl rezovă îl rog să-mi comunice şi mie cum a reuşit. Fac cinste !
sâmbătă, aprilie 05, 2008
Desfundarea cartuşelor
Dar să revenim, dacă ni s-a înfundat capul de printare al cartuşului putem încerca:
1) Să desenăm nişte forme geometrice sau, cel mai simplu în Excell, să se marcheze mai multe celule, pe care să le umplem cu cele trei culori de bază cu care se reîncarcă cartuşul sau un singur patrat sau dreptunghi, dacă avem cartuşul negru de desfundat, şi să se printeze de cîteva ori, selectînd regimul de printare "best". Se va observa ce duze sînt înfundate şi amploarea înfundării.
2) Ţinerea cartuşului pe un şerveţel sau hîrtie igienică imbibată cu apă cîteva ore.
3) Ţinerea capului de printare, doar suprafaţa cu duze, într-un vas cu apă clocotită timp de cîteva secunde. Atenţei: se va evita contactul circuitelor electrice cu apa clocotită.
4) Ţinera capului de printare al cartuşului într-o soluţie de desfundat care se poate procura de la distribuitorii sau comerciaţii care vînd asemenea de produse. Se găsesc mai multe tipuri de astfel soluţii deoarece, de regulă, fiecare producător de cerneluri compatibile pentru imprimante scoate pe piaţă şi soluţii pentru desfundat duzele, fie pentru exterior, fie pentru interiorul cartuşelor sau pentru ambele cazuri.
5) Apelarea la firmele specializate în practicarea de astfel de servicii de reîncărcare a cartuşelor şi care posedă soluţii mai avansate pentru desfundarea duzelor ( echipamente cu abur, ultrarasunete etc.).
Prin analogie cu medicina se ştie că atunci cînd pentru aceiaşi boală sînt mai multe remedii înseamnă că nici unul nu este bun 100% şi este mai uşor să previ decît să lecuieşti. Fiecare metodă are un anumit nivel de aplicabilitate care este dat de durata cît a fost ţinut ("stătut" cartuşul), tipul de cartuş ( în general Canon-urile se desfundă mai greu), tipul soluţiilor folosite şi se pot desfunda parţial, mai mult de 3-4 duze înfundate afectînd o printare corespunzătoare.
Deci încercaţi să vă feriţi să ajungeţi în astfel de situaţii şi să ţineţi cont de recomandările pe care le-am făcut mai înainte privind expoatarea cartuşelor.
joi, aprilie 03, 2008
Păstrarea cartuşelor în timp (depozitarea)
Este un lucru foarte important de care trebuie să se ţină cont în exploatarea şi depozitarea cartuşelor imprimantelor. Cartuşele cu toner. Dacă au fost scoase din cutia originală sau au fost reîncărcate şi nu sînt introduse imediat în imprimantă, cartuşele se pot păstra fară probleme dacă se ţin într-o folie neagră, de preferat folia în care au fost livrate, ferite de razele directe de soare, surse apropiate de căldură, umezeală. Cel mai sensibil este cilindrul film sau cilindrul optic care expus luminii sau căldurii se deteliorează şi nu mai printează sau printează foarte şters. Tonerul nu suferă mari schimbări fizico-chimice pastrat o perioadă mai lungă. Se poate aglomera în agregate mai mari însă la o "tocare" sau fărmiţare îşi recapătă propietăţile iniţiale. Cartuşele cu cerneală. Un cartuş cu cerneală dacă a fost introdus în imprimantă a pentru el a început count-down (numărătoare inversă). Cartuşul trebuie folosit! Dacă se printează cu el este firesc să se consume, iar dacă îl ţinem în imprimantă cerneală se usucă în duze deoarece cît de bună sau nouă este imprimanta, imperfecţiunile sistemului de etanşare care protejază cartuşul cît acesta este în stand-by, nu este perfect. Mulţi clienţi vin la mine şi îmi spun că :"Uite domn'le am luat un cartuş nou, eu l-am pus în imprimantă, nici nu am scris cu el şi acum nu mai printează. De ce ?" Dacă dorim să mai păstrăm cartuşul o perioadă mai îndelungată acesta trebuie scos din imprimantă şi acoperit capul de printare cu scoth obişnuit, dar scotchul să nu acopere şi contacţii electrici ai cartuşelor. Nu recomand să se acopere duzele cu scotchul care sînt acoperite duzele la livrare deoarece acesta este de unică folosinţă, nu asigură o protecţie bună şi s-ar putea să avem surprize. Indicaţia de mai sus se referă la imprimantele care folosesc cartuşe cu capul de printare încorporat şi numai pentru CARTUŞUL BLACK. Cartuşului color dacă îi acoperim duzele cu scotch i se vor amesteca culorile, din cauza incărcarii electostatice cu care sînt încărcate tehnologic cernelurile. Cartuşele color se vor păstra într-o punga de plastic închisă etanş, dar nu pentru o perioadă prea îndelungată. Imprimantele care au capul de printare imclus în imprimantă şi nu se înlocuiesc decît rezervele sau se reîncarcă, problema este mai dificilă deoarece capul de printaere nu prea avem cum să-l protejăm şi singura modalitate de a-l proteja este ca măcar o dată la o săptămînă să-i dăm o printare. Cam asta este situaţia. Eu am avut ocazia să folosesc cartuşe noi, sigilate, dar cu termenul de garanţie expirat de doi ani. Unele cartuşe au printat ca şi cînd ar fi fost ieşite atunci de pe linia de fabricaţie, iar în alte cartuşe expirante, poate după cîteva luni după ce au ieşit din garanţie prezentau o cerneală vîscoasă şi nu au mai printat. Deci în funcţie de noroc, de la caz la caz şi de la marcă la marcă sau tip de cartuş, putem folosi, dacă avem ocazia , și noroc, şi cartuşe expirate.
marți, aprilie 01, 2008
Întreţinerea imprimantelor
Imprimantele sînt nişte echipamente complexe. Conţin circuite electrice, dar, mai ales multe mecanisme şi dispozitive mecanice. Dacă partea electronica nu prea creează probleme în general, partea mecanică, fără de care nu putem scăpa, creeză mari probleme. Oricine poate vedea cea mai mare parte a mecanismelor care compun o imprimanta ori de cîte ori înlocuieşte un cartuş. Dar nimeni, subliniez, nimeni nu se gîndeşte şi la "sănătatea" imprimantelor. 99% din clienţii mei nu au un program de mentenaţă. Se merge pe principiul strămoşesc APĂ, PAIE ŞI BĂTAIE. Adică pune-i hîrtie, toner sau cerneală, bagă-o în priză şi trage pe ea pînă moare. Utilizatorii ignoră faptul că o imprimantă are o serie de mecanisme fine care necesită şi o lubrifiere periodică. Datorită mediului de lucru în imprimante se strînge cu timpul şpan de hîrtie, praf din mediul înconjurător, reziduri de cerneală sau toner şi, la imprimantele cu cerneală care au o exploatare mai intensă, mecanismele şi tot interiorul imprimantei se acoperă cu un strat fin de cerneala provenit din pulverizarea ei în timpul operaţiei de printare. Şi cu clienţii mei întîmpin dificultăţi în a-i convinge să asigure o ritmicitate în efectuarea, măcar o dată pe an, a unei curăţiri care costă în jur de 50 de lei. Cînd vin la mine cu o imprimantă plină de cerneală sau toner, din cauza caruia s-a produs vre-un scutcircuit pe placa de bază sau la un alt circuit se arată contrariaţi de diagnosticul pus şi aud mereu eternul argument că imprimanta este nouă, nu prea afolosit-o etc. Calculatoarele care au puţine piese în mişcare, dar şi valori de patrimoniu mai mari, cei drept, se asigură un service constînd prin aspirări şi curăţări de praf, pe cînd imprimantele sînt vitregite de astfel de tratamente.
Deci recomand utilizatorilor de imprimante să încerce să asigure o curăţire de calitate cel puţin o dată pe an sau, mai des dacă imprimantele au regim de exploatare mai intes, la şase luni. Costul unei operaţii de mentenanţă este relativ scăzut în comparaţie cu preţul unui cartuş nou sau al unei reîncărcări. O curăţire periodică măreşte durata de viaţă a echipamentului şi-i menţine constante performanţele. Sper că am reuşit macar să vă pun pe gînduri, dacă nu v-am convins pe deplin, încă.
vineri, martie 28, 2008
Cartuşe originale versus cartuşe reîncărcate
Aceasta este marea întrebarea: să folosesc sau nu cartuşe reîncărcate, nu-mi strică imprimanta, nu curge în imprimantă, ţin la fel ca un cartuş original ?
În urma experienţei mele de nişte ani buni de lucrul cu cartuşe refill-ate sînt în măsură şi am şi tupeul de a răspunde la această întrebare: UN CARTUŞ REÎNCĂRCAT NU DIFERĂ CU NIMIC FAŢĂ DE UN CARTUŞ ORIGINAL NICI CA NUMĂR DE PAGINI PRINTATE ŞI NICI CALITATIV.
Această afirmaţie trebuie însă nuanţată. Acum toată lumea face refill la cartuşe. În Bucureşti cel puţin, mai la fiecare colţ de stradă întînleşti un magazin care poate oferi astfel de servicii, însă calitatea este adesea discutabilă. Chiar şi manualele de utilizare ale imprimantelor ( la HP asta a apătut de cîţiva ani), atunci cînd au descoperit că există şi limba română pe lumea aceasta, spun clar că folosirea cartuşelor compatibile sau reîncărcate nu scoate imprimanta din garanţie. Binenţeles că acest refill trebuie facut în condiţiile adecvate. Dacă în anul 1999 cînd eu am început să promovez şi să practic acest serviciu pe piaţa româneacă mă loveam de sceptimismul oamenilor vis-a-vis de acest serviciu inedit, acum mă lovesc de aceiaşi neîncredere, dar ca urmare a prea multor firme sau persoane care practică reîncărcarea cartuşelor facute în condiţii defectuoase şi care au dus la avarierea imprimantelor sau la o calitate de printare nesatisfăcătoare. Eu cunosc un inginer de sistem de la o mare firmă, căruia i-am propus acest serviciu din anul 2000. Mi-am reînoit propunerea şi acum, mai recent, cînd a văzut că mă ocup în continuare cu aceiaşi treabă de reîncărcat cartuşe pentru imprimante. În opt ani de practică a acestui serviciu puteam să fac două facultăţi şi trei masterate. Omul însă nu s-a lăsat convins şi mi-a răspuns: "Este o opţiune personală". I-am argumentat că aceast serviciu nu l-am inventat noi, românii care sîntem, nu-i aşa, cei mai buni şi cei mai deştepţi locuitori ai aceştei planete, că sînt mii de firme pe plan mondial care oferă aceste servicii. Nu a ţinut. Omul a rămas pe poziţie. Dar am şi clienţi fideli cu care lucrez de ani de zile şi sînt mulţumiţi.
Deci, în concluzie, un cartuş refillat sau compatibil ( care în linii mari este cam tot aia) se comportă la fel sau cîteodată mai bine decît un cartuş original, dacă acest cartuş este reîncărcat în condiţiile specifice.
marți, martie 25, 2008
Marea întrebare: Cîte pagini printează un cartuş ? ( 1 )
În primul rînd fie ca este un cartuş cu toner, fie ca cu cerneală, reîncărcat el va printa la fel dacă este încărcat, binenţeles, cu cantităţi egale de toner sau cerneală. Bine, dar cîte pagini ?
Proiectanţii, din motive de marketing şi de reclamă, umflă exagerat numărul paginilor pe care-l poate printa un cartuş. Pe cutiile în care se livrează cartuşele (cu toner, în special) sau imprimantele cu cerneală, în general, sînt date numarul de pagini pe care-l printează respectivul cartuş, de regulă, cîteva sute sau chiar mii de pagini. FALS ! Este la fel cum notăm noi preţul unui produs şi undeva mic scris "Preţul nu conţine TVA". La fel şi în cazul nostru este inscripţionat sub numărul de pagini, undeva, sau doar în cartea tehnică mesajul înşelător "cu acoperire (sau densitate) de 5%" ! La cartuşele color fabricanţii sînt mai darnici şi dau un 10, hai 15%, maxim 30% acoperire. Pîi ce înseamnă 5% suprafaţă scrisă dintr-o pagina format A4 ? Un titlu bolduit, dar nu prea mare ! O dungă lată de cîţiva milimetrii pe lăţimea unei pagini format A4. Dacă priviţi o pagina scrisă o să vedeţi că în cele mai multe cazuri ea are o acoperire sau suprafaţă scrisă de cel puţin de 40 - 50% . Şi atunci unde este adevarul se întreabă filozofii ?
În general pe la mijloc deoarece, totuşi, imprimantele au mai multe regimuri de printare începînd de la două (cele cu toner mai uzuale) şi ajungînd pînă la trei, patru şi chiar cinci, imprimantele profesionale cu cerneală. Ce înseamnă regimul de printare ? Înseamnă numărul de treceri ale cartuşului prin acelaşi loc. Adica la o printare FAST sau DRAFT sau depinde cum au botezat-o proiectanţii, cartuşul trece o singură dată peste un punct al paginii, viteza de printare este mare, însă contrastul şi, implicit, cantitatea de cerneală consumată este mai puţină. Cu cît mărim setarea şi trecem la treptele superioare NORMAL, BEST etc. viteza de printare se micşorează, contrastul creşte şi se mareşte şi consumul de cerneală. Se poate ajunge ca pagină printată pe o imprimantă cu cerneală in modul BEST să iasă udă aproape. Deci în funcţie de necesităţi şi de caracteristicile imprimantei se poate seta un regim (mod) de printare adecvat necesităţilor.
Fabricanţii recomandă ca la exploatarea unui cartuş nou să se aplice un regim de printare inferior (fast sau draft), iar pe masură ce cartuşul se goleşte sau se uzează să se treacă la un mod superior de printare. La un regim de printare NORMAL sau BEST, dacă un cartuş cu cerneală are o duză sau două sînt înfundate sau arse, acest lucru nu se observă, dar devine deranjat la un regim de printare în modul DRAFT sau FAST. Mai multe duze arse sau înfundate nu se mai pot acoperi şi cartuşul trebuie înlocuit, dacă documentul necesită o acurateţe mărită.
luni, martie 24, 2008
Cartuşe reîncărcate
luni, martie 17, 2008
Achiziţionarea imprimantelor ( 2 )
joi, martie 13, 2008
Achiziţionarea cartuşelor
Fiindcă tot veni vorba de achizţionarea echipamentelor noi, este bine de reţinut: indiferent de unde achiziţionaţi sau cumpăraţi cartuşele pentru imprimante este bine să nu aruncaţi cutiile în care se ambalează produsele. Se întîmplă, mai rar cei drept, ca să nimeriţi nişte produse defecte. Furnizorii sau vînzătorii condiţionează înlocuirea cartuşelor defecte, atunci cînd sînt de acord să accepte acest lucru, de returnarea cartuşulor în ambalajul original.
luni, martie 10, 2008
La achiziţionarea unei imprimante ( 1 )
1) Achiziţionează echipamentul din magazinele specializate. Evită supermarketurile sau magazinele unde se vînd şi obiecte electrocasnice (chiar dacă se întîmplă ca aici preţurile să fie cîteodată mai mici). Poţi să ai surpriza ca personalul angajat să nu fie familiarizat cu astfel de echipamente şi să nu îţi poată da informaţiile necesare despre caracteristicile tehnice, performanţele sau deficienţele potenţiale ale imprimantei.
2) Orientează-te spre mărci cît mai uzuale (HP, Canon, Lexmark etc) cu o rată mare de penetrare pe piaţă şi nu neapărat ultimul răcnet. Nu întotdeuna tipurile sau modelele recente au asigurate şi consumabile şi se pot găsi mai greu piese de schimb chiar dacă sînt în garanţie.
3) Fiecare imprimană este livrată cu un cartuş de probă, pentru verificarea funcţionarii, cartuş care are o cantitate redusă de toner sau cerneală şi nu funcţionează decît cîteva pagini. Deci asigură-te din timp cu un cartuş sau cartuşe normale.
4) Interesează-te unde este asigurat serviciul şi de către cine. O imprimantă în garanţie, dacă este un tip foarte nou, în cazul unei defecţiuni, dacă furnizorul nu o are pe stoc, înlocuirea ei poate dura şi săptămîni. Deci timp în care blestemi şi umpli lumea cu felicitări de mamă.
5) Chiar dacă imprimanta este nou-nouţă, pe timpul transportului de la furnizor la domiciliu sau la firmă, încearcă să o transporţi în poziţia ei de lucru.
Deocamdată atît. Dacă nu poţi să ţi cont de ele mîngîie-te cu gîndul că "partea bună a sfaturilor este că nu trebuiesc urmate întotdeuna".
duminică, martie 09, 2008
miercuri, ianuarie 02, 2008
Pentru 2008
LA MULTI ANI PE 2008 !
FIE CA ACEST AN SA VA ADUCA TOT CE VA DORITI, FERICIRE, SANATATE SI NOROC !
SA FIE MAI BUN CA 2007, DAR MAI SLAB CA 2009 !